Trendy mają to do siebie, że są w powtarzalne. Stare rzeczy wracają, znów są modne, znów zachwycają. Aby nie poczuć zbyt dużej przepaści troszkę je odświeżamy i mieszamy z tym co jest nam znane. Ostatecznie są to jednak trendy sprzed kilkudziesięciu lat. Podobnie wygląda to wszystko w grafice.

10 trendów graficznych na 2018 rok

W 2018 r. pozostaniemy częściowo przy tzw. „flat design” – zostanie on jednak zmodyfikowany i wzbogacony o zupełnie nowy impet. Będzie to rok podejmowania ryzyka!

/// Flat design czyli projektowanie płaskie – bez cieniowania, odblasków, lustrzanych odbić itp. przy ograniczeniu liczby kolorów i stosowaniu prostych kształtów i topografii.///

7 trendów „to be” w grafice, które będą popularne w 2018 roku

1. Bardziej odważne kolory – Be colorfull!

Poprzednie lata szły w stronę całkowitego minimalizmu. Kolory były mocno stonowane, pastelowe wręcz. W 2017 r. można było odczuć większą odwagę w tym zakresie, 2018 r. ma być jednak kolorystycznym boomem!

Jak mówi Nathan Sandhu, założyciel i dyrektor kreatywny Jazzbones Creative „Używanie odważnych kolorów pomaga wyróżnić się w mediach społecznościowych wypełnionych memami.”

7 trendów graficznych na 2018 rok Bardziej odważne kolory – Be colorfull!
Źródło: famebit.com

2. I jak już o kolorach mowa… Gradient! – Be variable!

Tak tak moi drodzy nie przesłyszeliście  się (przeczytaliście się?). Gradient ma swój wielki COME BACK – w troszkę jednak odmienionej formie ; ).

W latach 90. gradienty były wszędzie. Mówię poważnie. WSZĘDZIE! Słowo daje oczka płakały na sam ich widok (wyglądały mniej więcej jak w komiksie na górze ; )).

Obecną wersję lepiej nazywać hmm… przejściami kolorystycznymi? Wystarczy że spojrzycie na logo Instagrama, a zobaczycie o co chodzi, reszta świata dopiero będzie ich gonić. Nowy gradient dodaje trochę energii do flat design. Zostajemy w ten sposób przy prostocie projektowania, ale dodajemy nutkę smaczku. Taki prosty zabieg, a dodaje tyle POWERA!

I jak już o kolorach mowa... Gradient! – Be variable! 7 trendów graficznych na 2018 rok Źródło: nycpride.org

3. Dwutonalne Double Exposure – Be dual!

Łączymy tu w zasadzie dwa trendy. Dwutonalny gradient opisany w poprzednim punkcie i  Double Exposure. Krótko mówiąc, podwójna ekspozycja jest uzyskiwana poprzez podwojenie obrazu lub użycie dwóch różnych zachodzących na siebie obrazów w monochromatycznych kolorach, a w tym wypadku z nałożeniem gradientu.

7 trendów graficznych na 2018 rok Dwutonalne Double Exposure - Be dual!Źródło: behance.net

4. Odważna, szalona typografia – Be bold!

Im większy i odważniejszy font, tym lepiej. Efekty artystyczne, bardzo duże rozmiary czcionek i ogromne nagłówki. Obok znanej i kochanej przez nas Helvetici i jej „naśladowców” (głównie w wersji BOLD) możemy się spodziewać więcej odważnych fontów. W tym bardziej dekoracyjnych i „ręcznie pisanych”. Prawdopodobnie szeryfowcy (czcionki szeryfowe) mogą dostać szansę na powrót w Internecie.

Odważne trendy typograficzne widoczne częściej w druku również będą pojawiały się na ekranie. Będzie to typografia bardziej artystyczna, kreatywna – odważniejsze wyrównania i kerning.

7 trendów graficznych na 2018 rok - zwariowana typografia
Źródło: bolden.nl

5. Dedykowane wyjątkowe ilustracje – Be creative!

Początek tego trendu obserwujemy w 2017 roku. Jednak w 2018 r. ręcznie rysowane, dedykowane ilustracje będą jeszcze bardziej wyjątkowe. Taki zabieg może naprawdę poprawić i dodać osobowość marce. Po co używać stockowego zdjęcia, skoro można mieć coś stworzonego specjalnie dla nas. Ludzie szukają autentyczności w tym cyfrowym świecie, a ilustracje są na to świetnym sposobem. 2018 rok nakłania nas do jeszcze większej kreatywności i odkrywania potencjału niewykorzystanych jeszcze zasobów.

Choć samo stosowanie ilustracji w reklamie jest również powrotem sprzed wielu lat, jej współczesny trend świetnie pasuje do wspominanego już flat design ; ).

Dedykowane wyjątkowe ilustracje - Be creative! 7 trendów graficznych na 2018 rok
Źródło: slack.com

6. Ruch – Be busy!

Bo po co stać w miejscu jak można się troszkę poruszać? To, że video podkrada znaczną część Internetu nie jest tajemnicą, lubimy jak coś się rusza i przykuwa naszą uwagę. W grafice możemy w tym roku wyróżnić dwa podstawowe „ruchy”:

  • GIF-y – zalatuje może trochę latami 90., ale GIF-y przeszły od tego czasu długą drogę. Jest to obecnie świetne narzędzie do wywoływania większego zaangażowania wśród użytkowników. Animowane logo są coraz bardziej popularne – sprytne i atrakcyjne.

Animations for the new Google brand systemŹródło: Adam Grabowski

  • Kinografika (cinemagraph) – to akurat dość szybki powrót, w 2017 roku maił lekką czkawkę, ale jak widać  jeszcze się nie poddaje. Kinografika to w zasadzie nieruchome obrazy z zapętlonym video jedynie na fragmencie obrazu. Niektórzy z was mogą kojarzyć jedną z kampanii Wendy’s, która swojego czasu była dość popularna na Facebooku.

7. Autentyczna fotografia – Be authentic!

Jak już wspominałam wcześniej, użytkownicy coraz częściej poszukują autentyczności. Zwykłe stockowe zdjęcia są zbyt idealne, lgniemy do czegoś co możemy odnieść do samych siebie. Szukajmy obrazów, które wyrażają emocje, zawierają akcję lub opowiadają historie (storytelling rośnie na popularności!).

7 trendów graficznych na 2018 rok Autentyczna fotografia - Be authentic!Źródło: dog-jogs.ca

Tak więc moi drodzy nie pozostaje nam nic innego jak zakasać rękawy i zaszaleć~~ Bo jak widać dokładnie taki ma być ten rok – szalony! Osobiście jestem podekscytowana, bo tegoroczne trendy niesamowicie mi odpowiadają <3

A wy zauważyliście jakieś trendy które pominęłam?

Pozdrowionka,
Smiley

 

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress